Wednesday, August 25

WikiIslam SPREADS the FALSE TEACHING of ISLAM!!!!

Assalamualaikum & hye peeps~

Petang tadi, semasa sibuk-sibuk menyiap tugasan IT, Jasmin terdengar bunyi "pop" daripada FB chat Jasmin. Hairan jugak, siapa la yang chat pada petang-petang begini. Jasmin terus menggerakkan cursor untuk meng"klik" ke tab Facebook. 

Tiba-tiba, terpampang satu nama yang budak-asasi-mana-tak-kenal pada tab chat fb. Nama yang Jasmin sangat familiar tetapi kali pertama muncul dalam tab chat fb. YDP rupanya...

YDP: Salam...jasmin...
Jasmin: Salam.
YDP: Ni ada satu artikel ni, sy nak mintak pendapat awak.
Jasmin: kejap ye..baca dulu.

Lantas Jasmin mengklik link tersebut. Ya Allah, panjangnya. Bahasa Inggeris pulak tu. Bahasa Inggeris yang bukan calang-calang bagi orang yang lemah Bahasa Inggeris macam Jasmin ni. Apa-apa pun, Jasmin gagahkan jugak untuk membaca artikel tersebut.

Setelah membaca dua tiga kali artikel tersebut, astaghfirullahalazim?? apakah ini propaganda "mereka" untuk memburukkan Islam??? Adakah wajar bagi menyatakan bahawa Rasulullah minum arak dan arak tinggi darjatnya kerana merupakan air yg terdapat di syurga? Adakah patut menyatakan bahawa Islam menganjurkan pukul isteri? Adakah wajar menyatakan puasa melemahkan ekonomi Islam dan ibadah haji menyebabkan kematian??? Dan yang paling menyebabkan Jasmin marah, patutkan Rasulullah SAW, insan paling agung dinyatakan sebagai seorang pedophilia???????? 

Astaghfirullahalazim. Begitu hebat perancangan "mereka" memburukkan nama Islam! Apa2pun, terima kasih kepada YDP kerana menyebabkan saya peka dengan benda-benda macam ni. Bagaimana kalau WikiIslam.com ini menjadi bahan rujukan orang bukan Islam? Atau orang Islam itu sendiri. 

Bak kata YDP, 

kalau yang mengetahui kebenarannya, mereka akan menolak...
kalau yang masih samar-samar, mereka akan bertanya sebab keliru....
kalau yang main terima membuta tuli sahaja, mereka akan ambil bulat2 isi tersebut! 

Takut laman ini diterima 100% oleh mereka yang main tangkap muat sahaja...

Sahabat2...tolong2la sebarkan info ini! demi Islam! Demi agama kita yang tercinta...adakah sanggup kita melihat agama kita diburukkan dan dipersendakan hanya kerana kita MALAS meluangkan 5 minit kita untuk menyebarkan info ini????

No comments: