Friday, August 13

mampukah aku?

Ya Allah...
mampukah aku...
memikul amanah itu....

Ya Allah...
layakkah aku...
memegang tanggungjawab tersebut...

Ya Allah...
dapatkah aku...
melaksanakan tugas itu...
sebaik-baiknya...

Ya Allah...
aku takut aku tidak mampu..
semuanya kacau bilau...
kerana kekurangan dan kejahilan diri ini...

Ya Allah...
aku tidak punya apa...
kadangkala diriku sendiri tidak terpimpin...
apatah lagi memimpin orang lain...

Ya Allah...
aku lemah...
dalam menegakkan yang hak...
menghalang yang bathil...
tapi kenapa...
aku yang dipilih...
diriku tak punya apa...

Ya Allah...
jika itulah ketetapanMu...
aku redha...
jika itulah kehendakMu...
aku terima...
jika di situ letaknya redhaMu...
aku pasrah...
kerana Engkaulah Penguasa alam raya...
yang Maha Mengetahui segala sesuatu...
Maha Mengetahui yang terbaik buatku..

Ya Allah...
doaku hanyalah..
Engkau kurniakanlah kekuatan kepadaku...
bantulah aku di medan perjuangan ini...

-SALAM MUJAHADAH-
doakan yang terbaik buat ana. 
Tahniah wa takziah buat ana. 
Allahu Allah.....

“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.”
(2:216)

Hai orang-orang mukmin, jika kamu menolong (agama) Allah, niscaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu. 
(surah muhammad:7)


No comments: