Friday, March 11

why can't we spare our time?

pelik. pelik. dan pelik.
saya pelik. 
anda tak perlu pelik kenapa saya pelik.
memang saya pelik dengan sesetengah pihak yang saya anggap bersifat pelik.

kenapa kita perlu cepat melenting andai sedikit. saya ulangi SEDIKIT. andai tak nampak

SEDIKIT 

sahaja masa kita perlu korbankan untuk mengerjakan amar maaruf. 
saya agak terkilan melihatkan situasi ini.

PENAT. BANYAK KERJA.

saudara-saudari yang saya sayangi kerana Allah.
apalah sangat masa yang saya dan anda korbankan.
jika dibandingkan dengan masa yang para Rasul-rasul dan sahabat-sahabat terdahulu korbankan?

penat?

cuba muhasabah balik bagaimana penatnya Rasulullah dan para sahabat menyebarkan syiar-syiar Islam dahulu?

banyak assignment? 
tengok movie korea english jepun melayu segala sampai 10 jam tak pulak ingat assignment? fikir2kanlaaa...

kenapa kami adakan ABJZ? 


bagaimana yang disabdakan oleh baginda Nabi saw, iaitu:-
“Barangsiapa di antara kamu yang melihat akan kemungkaran, maka hendaklah ia mengubahnya dengan tangannya(kuasanya). Jika sekiranya ia tidak berkuasa, maka hendaklah ia mengubahnya dengan lidahnya. Dan jika ia tiada juga berkuasa, maka hendaklah ia mengubahnya dengan hatinya. Dan yang demikian itu (iaitu mengubah dengan hatinya) adalah selemah-lemahnya iman”. (HR Muslim)



“Islam datang dalam keadaan asing. Dan ia akan kembali menjadi asing sebagaimana kedatangannya. Maka beruntunglah orang-orang yang asing itu.” 

No comments: