Saturday, February 5

selamat berkenalan dengan syaitan!

Hey,
Aku lah syaitan keparat,
Makhluk yang tak pernah penat,
Hasut manusia berbuat jahat,
Takkan henti sampai kiamat.

Ada yang ikut,
Ada yang belot,
Yang ikut aku gembira melompat-lompat,
Yang belot aku cuba sampai dapat.

Bermulalah kisah si Mamat,
Mulanya aku suruh si Mamat mengorat,
Dengan alasan takkan sesat,
Sebagai bukti engkaulah terkuat.

Aku cakap dengan si Mamat,
“takkan mengorat je kot?”
Mintaklah nombor mintaklah bisnes kad,
SMS calling-calling biar jiwang karat,
Biar si Minah cair terpikat...

Aku bilang dengan si Mamat,
“takkan calling-calling je kot?”
Bawak la jumpa di suatu tempat,
Duduk rapat-rapat.
Bukti cinta kau cinta terhebat.

Aku bagitau dengan si Mamat,
“takkan duduk rapat-rapat je kot?”
Mane ade feel kalau tangan tak melarat.
Pelukla sama rapat,
Lupakan Allah lupakan malaikat.
Aku apa lgi, gembira terlompat-lompat.
Maka lahirlah anak tak cukup sifat..
Aku kata “pi la buang merata tempat..”

Beginilah kisah si Mamat,
Aku dah hasut sampai dapat,
Aku pun cari the next target,
Kita tengok apa mereka tersesat...
Hahahaha...


Ya Allah, hebat sungguh tipu daya syaitan. Sesungguhnya syaitan cuba menghasut kita dari segenap arah. Permulaannya sekecil-kecil perkara, tetapi pengakhirannya, nauzubillah...sebesar-besar perkara.

“Dan sungguh, mereka (setan-setan itu) benar-benar menghalang-halangi mereka dari jalan yang benar, sedang mereka menyangka bahwa mereka mendapat petunjuk”
[Al-quran 43:37]

Maaf andai ada bahasa yang tak disenangi. Apa-apapun, nama yang digunakan tiada kaitan sama ada yang hidup atau yang telah pergi.


No comments: